pondělí 5. srpna 2013

Projekt 365 - Den 178 - Cuketo-čočková polévka

Tenhle recept je můj originál! Napadl mě v pondělí mezi 10,00-11,00 hod. K obědu byla v plánu čočka. Pak jsem na zahrádce sklidila dvě cukety a chtěla jsem k čočce uvařit cuketovou polévku. Rychle mi došlo, že cuketová polévka a čočka - to Tomášek po sobě nesní. Tak jsem všechny ty zdraví prospěšné igredience spojila dohromady a výsledek stál kupodivu zato!

A tady je recept: Čočku jsem uvařila zvlášť. Dále jsem nahrubo nastrouhala 1 neloupanou středně velkou cuketu, 1 mrkev, 1 bramboru. Na olivovém oleji jsem osmahla jednu  nakrájenou větší cibuli /oloupanou/. Pak jsem tam vsypala nastrouhanou cuketu atd...promíchala, lehce orestovala. Zalila jsem to cca 1,5 litrem vody, osolila a povařila než byla zelenina měkká. Nakonec jsem přidala 4 stroužky rozlisovaného česneku, 5 lžic uvařené čočky a vše rozmixovala tyčovým mixérem. Ozdobila osmaženým chlebem. Tomášek snědl dva talíře...