pátek 16. srpna 2013

Projekt 365 - Den 188 - Nebe nemá dno

A ještě jedna - bohužel poslední knížka od Hany A. O tom, jak prožívala poslední roky života, kdy už věděla, že je vážně nemocná a kdy dokázala přijmout možnost vlastního konce. Nesentimentální, autentické, barevné...bez velkých písmen. bez velkých gest...
 
...teď pro tebe musím vypracovat závěr.pamatuješ, jaks mi vysvětloval princip radiových vln? došlo mi, že s těmi mými zvířaty je to stejné. sedím tady v bytě v praze a můžu si naladit rádio moskva nebo bbc londýn nebo českou vysočinu, podle toho, na co mám náladu a na co mi dosáhne anténa. a přesto právě teď žádné rádio neposlouchám, všechny ty vlny jsou pořád tady, v mém pokoji, všude kolem. jsou skutečné, přestože je nevidím, přestože jsou nehmotné. a tak je to i s vlkem, či medvědem. oni jsou z jiné reality, ani já je nevidím pořád, přesto vím, že tady jsou, stačí přijímat na určitých vlnových délkách. vypadá to, že moje terapeutka dokázala tyto vlny zachytit. připadá mi to jako skvělý případ paralelních světů. to znamená, že paralelní reality jsou pořád kolem nás, tady a teď, nejsou někde za horama. a nanosvěty, které někteří lidé vidí a říkají tomu třeba elfí ráj, jsou formou vědomí. někdo vidí anděly a někdo zase ufony, všechno jsou to paralelní světy přítomné v pokoji, kde právě sedíš. záleží jen na tvém příjmači. všichni se pohybujeme v paralelních realitách, jen si to většina z nás neuvědomuje.