pátek 8. listopadu 2013

Projekt 365 - Den 272 - Aloe vera

Tuhle kytičku jsem dostala od Věrky Kolářové z Čelákovic. Pro mě ideální rostlina - pokud jí zapomenete několik týdnů zalít - možná se trošku naštve, ale vydrží. Dala mi k tomu i recept na zázračný sirup.  Ještě jsem ho nezkoušela,  mám ji teprve druhým rokem. Ale příští rok ji určitě vyzkouším.

Aloe léčivá - Zázračný sirup z listů tříleté rostliny:
300 g listů rozemeleme na masovém strojku, přidáme půl kila domácího včelího medu, třičtvrtě litru červeného vína, 2 dcl čistého lihu /koňaku, vodky nebo jiného destilátu/. Vše dobře promícháme, uzavřeme do skleněné láhve a uschováme v chladnu. Po 14ti dnech přecedíme přes plátno a můžeme začít užívat. Bereme 3x denně jednu lžičku, druhý týden můžeme zvýšit na polévkovou lžíci vždy půl hodiny před jídlem, ale pouze po dobu dvou měsíců v roce. /Neužívat při vysokém krevním tlaku/. Před použitím zatřepat.  Pomáhá při žaludečních vředech, zánětech vnitřních orgánů. Léčí chřipku, angínu. Dále pomáhá při bolestech  hlavy, zubů,  při nemocech  střev, astmatu, nemocích jater a ledvin, revmatismu. TBC. Zmírňuje  otoky a ekzémy.