pátek 3. května 2013

Projekt 365 - Den 84 - Pampeliškový med

Pampelišky, máta a sedmikrásky…. Podle vyprávění a  internetu jsem nabyla dojmu, že udělat tuhý pampeliškový med není jen tak. Mně se to opravdu povedlo, ale teď mám trošku problém ho z této lahvinky dostat. Lila jsem ho tam, když byl horký a hodně tekutý.  


Postup mé výroby: 200 květů pampelišek, hrst máty a hrstička sedmikrásek. Nic jsem dopředu neomývala. Vše jsem zalila jedním litrem vody a nechala 15 minut povařit. Nechala jsem směs vylouhovat do druhého dne, cca 20 hodin. Pak jsem ji přecedila, hodila jsem do toho jeden nakrájený citron /na 4 měsíčky/a 1 kg cukru a za občasného míchání vařila na mírném ohni dvě hodiny. Hned jsem nalila přes sítko do sklenic. Je toho cca litr a půl. Chuťově je výborný, má barvu a konzistenci jako opravdový med. Dávám ho Tomáškovi do čaje, dá se dát i do těsta nebo udělat studenou limonádu. Teď se koukám z okna a je tam zase asi tisíc pampelišek.  Jdu se podívat, kolik je ve sklepě prázdných sklenic…