pátek 14. června 2013

Projekt 365 - Den 126 - Bezinková šťáva


V pondělí jsem dostala večer SMS:
Marti, omlouvám se, nemohla jsem přijít na Zumbu, dělala jsem bezinkovou šťávu, 12 litrů. Jana.
Tak to je přesně ta zpráva, která mi v současném věku a postavení  zvedne večerní  adrenalin.
Ten den jsem zaznamenala, že vzbouřenci napadli Kábulské letitě, ale že kvetou bezinky? Pokvetou ještě zítra? A pozítří? Jak tu šťávu dělala? Mám dost sklenic? Minimálně na 15 litrů? Hned jsem započala korespondenci ohledně receptu a postupu. Jani měla svatou trpělivost. Odpovídala mi průběžně až do čtvrtka, kdy jsem bezinky konečně s dopomocí nejhodnější tety Dany v Přerově n.Labem natrhala. Doma jsem je podle receptu naložila a dnes byla šťáva hotova.
A recept od Janičky Brožové /má ho od své babičky, takže léty prověřeno/:
20 květů bezinek svaříme s 2 litry vody a 50 g kys. citronové. /já jsem dala 4 citróny/. Necháme 24 hodin vylouhovat. Druhý den přecedíme, přidáme  1 litr vody, 2 kg cukru /dala jsem kilo bílého a kilo hnědého/ a povaříme 5 minut. Horké nalejeme do lahví. Původní  plán 15 litrů  jsem zredukovala na 4 a budu zřejmě s každým rokem pár litrů přidávat. Však já se k těm 15ti dostanu!