úterý 18. června 2013

Projekt 365 - Den 130


Dnes  je to přesně čtvrt století. 18. červen je odroku 1988 pokaždé  krásný, sváteční, výjmečný.
Touhle dobou jsem se před 25ti lety cpala po obědě třešněmi a čekala, kdy už to přijde. O pár hodin později jsem odjížděla do porodnice. Bylo velké teplo. Děda  s Ondrou seděli na schodech a mávali a mávali...
V porodnici mi řekli, že ten den se narodili samí kluci. Bude to určitě holčička, kluků už máme dneska dost…říkala mi sestřička. No já bych si jí strašně přála, ale nějak mi připadá, že to bude zase kluk. Míša se narodila za necelé dvě hodinky. V klidu, téměř bez bolestí a já jsem nemohla uvěřit. V životě jsou chvíle, kdy má člověk blízko k tomu, že se ze samého štěstí pomine. Až má strach, že bude sice šťastný, ale blázen…Tak to byla přesně tahle chvíle. Jednak  jsem byla plná euforie z toho, že porod proběhl tak hladce. A také proto, že Míša byla opravdu holka. Odpočívala jsem na chodbě a pořád jsem nahlas říkala: To snad není možný, to nemůže být pravda. Já už to mám za sebou. A je to holka. Já se snad zbláznim. To budou mít všichni radost. To se mi snad zdá. Sestřička mě občas pohladila a ubezpečila, že nezdá. Že je to pravda. Že se mi narodila krásná holčička. A ta krásná  holčička je pořád stejná jako v den, kdy přišla na svět. Klidná, starostlivá, zodpovědná, cílevědomá. Nikdy mě ničím nezarmoutila. Je pro mě tou nejlepší dcerou, jakou jsem si mohla přát a dodnes mám někdy pocit, že se  mi jen zdá...