středa 5. června 2013

V těchto dnech...


V těchto dnech, tak jako vždy, když se někde objeví povodně, vzpomínám na srpen 2002. Tři dny před vypuknutím povodní v Praze jsem vezla Ondru do nemocnice v Motole s vyčerpávajícím kašlem. Měl vodu na plicích a okamžitě ho umístili na ARO. Po dvou dnech přešel na normální pokoj a vzhledem ke zhoršující se situaci v Praze a jeho zdravotnímu stavu mi paní doktorka povolila zůstat s ním přes noc na pokoji. Zůstala jsem tam pak dalších 14 dní a z rozkládacího křesílka jsem v televizi sledovala, co se venku děje. Myslela jsem na všechny, kterých se povodně bezprostředně dotýkaly a vážnost situace jsem si vůbec nedokázala uvědomit. Pro mě bylo nejdůležitější, aby se Ondra uzdravil. Jak ráda bych jeho zdraví vyměnila za utopený dům. Dnes už úplně jinak vnímám  bezmoc lidí, kteří zas a znovu opravují své domy, poničené vodou. Vnímám a soucítím, ale představit si to nedokážu. Myslím, že ani není důležité “umět si to představit”, důležité je “umět pomoci”.  Nejen ve chvílích přírodních katastrof...