čtvrtek 11. dubna 2013

Projekt 365 - Den 62 - Luke a Jon



Robert Williams: Luke aJon
Lukovi zemřela při autonehodě maminka. Tatínek svůj žal utápí ve whisky a kvůli špatné finanční situaci se stěhují  na samotu - do polorozpadlého domu na venkově. Luke se tu setkává s Jonem  a postupně odhaluje tajemství jeho rodiny…
Přijde chvíle, kdy Jon zůstává úplně sám . Možná se bude stěhovat k Lukovi. Ten ale nejdříve spolu se svým tatínkem musí dát ve svém životě a v domě do pořádku spoustu věcí, aby to pro všechny dobře dopadlo…
Je to kouzelný, dojemný  příběh o dvou třináctiletých chlapcích a opravdovém přátelství.  Ale žádný patos ani červená knihovna. Na přečtení  mi stačily  večery a rána uplynulého víkendu.
Začínalo se připozdívat, Jon ležel v posteli a zbývalo jen pár minut, než nás z nemocnice vyhodí, a táta mu pořád ještě nic neřekl. Jiné návštěvy u ostatních postelí  si už oblékaly kabáty a hledaly v kapse klíčky. Kopl jsem tátu do nohy. Nasupeně na mě zíral. Odkašlal si a řekl Jonovi něco, co už věděl – že bude muset odteď bydlet někde jinde. Jon přikývl, že ví.  Chvilku bylo ticho a pak se táta zeptal, co by tomu říkal, kdyby dům, kde bude bydlet, byl ten náš.  Jon se ani na jednoho z nás nepodíval. Jen tiše řekl, že by to bylo skvělý. Táta na to: „No uvidíme, co se dá dělat, jo? Uvidíme, jak to dopadne….Není to tak docela na mě, takže nic neslibuju.“. Bylo ticho. Jon si rozetřel na tváři slzu. Táta zhluboka vydechl a podíval se na větrák u stropu. Já jsem se podíval přes Jonovu postel a zahlédl jsem odraz nás tří ve ztemnělém okně. Rozesmál jsem se jako blázen. Přikryl jsem si pusu a nos rukou a snažil se to zadržet, ale vybublávalo  a prýštilo to ven i tak…