neděle 3. března 2013

Projekt 365 - Den 23

Moje nová pracovní obuv. Dnešní výhodný a hlavně rychlý nákup! Nerada si totiž kupuju něco nového na sebe a už vůbec ne boty. Nemám na to buňky. Obdivuju všechny kamarádky, které mají doma několikero párů bot – ke kalhotům, k sukni, do divadla a na výlet: Tyhle jsou k těm červeným šatům. Těm jsem prostě nemohla odolat. A tyhle? Ty jsem si koupila k té bleděmodré kabelce, víš? Jo jo, jasně, ty k ní krásně půjdou…kývu obdivně hlavou.
Moje vizáž IQ zvládne mít doma kromě sportovních ještě jedny boty do sucha a jedny boty do deště. V létě nějaké universal pantoflíky, ve kterých chodím dávat králíkům a večer jsem v nich schopná jet na besedu s velvyslancem. A když vydrží, tak je koncem sezóny v Chorvatsku používám coby boty do vody. A v zimě musím mít s kožíškem, pokud možno o dvě čísla větší, aby se mi tam vešly troje vlněné fusekle. Pohodlí  a neutrálnost to je pro mě priorita číslo jedna. Nová koupě nastává až ve chvíli, kdy palec sjíždí zem, případně se boty rozpářou nebo rozpadnou přímo na cestě. Stalo se mi to dvakrát a  pokaždé  - světe div se - pár metrů před prodejnou obuvi. Nedávno jsem zažila úsměvnou historku. Stála jsem zase při jednom rychlém nákupu v Humanicu u pokladny a přišel tam pán – cizinec. Srozumitelnou angličtinou vysvětlil slečnám prodavačkám, že mu praskla bota a že by ji chtěl reklamovat. Jedna z prodavaček mu mile odpovídá, že JE  může přinést. My se na to podíváme a případně vyměníme. Vtom se pán ohnul, sundal si levou mokasínku, položil ji na pult a s úsměvem řekl: Tak tady to je ona. A z peněženky vyndal účet. Prodavačky se na sebe podívaly s výrazem, že takhle teda nee. Jedna z nich se k němu naklonila přes pult a začala výrazně a hlasitě artikulovat:
To takhle  nemůžete. To je musíte umýt, dát obě do krabice a přinést je k reklamaci.
Proč obě? Diví se pán. Mě stačí vyměnit tu jednu. Tu levou. Pravou mám pěkně vyšláplou. Jsem s ní moc spokojen.
Prodavačka zvyšuje hlas, aby pán lépe rozumněl:
Ale to NEJDE! Koupil jste je jako pár a jako pár je musíte reklamovat.
A proč to nejde? Dejte mi novou levou a tu zbylou pravou si spárujte s tou mou starou levou a můžete si reklamovat celý pár! Je v tom nějaký PROUBLEM? S anglickým klidem trval na svém.
Tak víte co, sire,  támhle ty boty máme, dojděte si tam a tu jednu levou si tam vemte. Vzdala to jedna z nich.
Pán začal přešlapovat v ponožce a moc se mu nechtělo. Načež ta druhá strčila do té první a povídá: Asi chce, abys mu tam došla, asi se mu tam v těch ponožkách nechce. Slečna prodavačka vzdychla a pro botu nakonec odešla.
Nevím, jak to všechno dopadlo. Jestli se jim podařilo tu zapeklitou situation vyřešit a spárovat tu správnou levou s tou správnou pravou. Každopádně  to byl moc sympatický pán.  Úplně jsem si ho představila jak si  jde po Praze a praskne mu bota, stejně jako se to stává mně. Tak si najde účet v peněžence, zjistí že jsou ještě v záruce a dopajdá si  pro novou. Trošku trvá, než to slečny prodavačky pochopí, ale nakonec dostane svolení se přezout.  Napadlo mě, co by asi dělal, kdyby už jeho boty v regálu nebyly. Ale pokud je na tom stejně jako já, zřejmě by to moc neřešil a vzal by si nějakou podobnou. Třeba bleděmodrou. Co na tom že že měl černou kabelu? Pohodlí nadevše!