čtvrtek 28. března 2013

Projekt 365 - Den 48 - BlaŽenka

Ráda dnes plním svůj dluh vůči jednomu milému divadlu. Představení BlaŽenka se odehrálo v pátek 15. března v divadélku Kampa.  Už delší dobu jsem si návštěvu BlaŽenky plánovala. Jednak kvůli Ivetě Duškové, kterou obdivuji /nejen zato, jak zvládá být manželkou tak mimocivilizační osůbky  jako je Jarda Dušek/, ale také kvůli úžasné atmosféře, kterou divadélko má.  Když jsem zjistila, že představení hrají v den, kdy mám večer volno a zároveň mě přijede navštívit další Iveta – Coufalíkovic z Luhačovic, volba večerního programu byla jasná. Než jsme dorazily na Kampu, prošly jsme se po obchodním centru na Smíchově.  
Ivetka z Luhačovic je kouzelná. Zdraví nejen v metru, zdraví i v těch rozlehlých jídelních prostorech nákupních center, a dokonce i v ulicích. S tím ale musela přestat, protože bychom nestíhaly divadlo. I tak stačila pozdravem a úsměvem pohladit půlku Smíchova.
 
Představení BlaŽenka  je zejména  pohybové a hudební divadlo. Z toho jsem měla trošku strach. Jak se jasně nemluví, nemám k tomu přesný popis a jen se zpívá nebo tančí, někdy se začnu ztrácet. Dříve se mi i stávalo, že jsem všechno pochopila úplně jinak nebo vůbec:
Co myslíš, že znamenalo, jak tam nakonec   padala ta bílá vločka a pak se rozpustila?  Zeptala se mě jednou po baletním představení kamarádka… Asi že mráz už je v čudu a bude po sněhu…napadlo mě… Prosim tě! To byla přece TA LÁSKA, která se mezi nimi ztratila… Aha…jo jasně, vždyť to přesně  myslím, že jako ten sníh byla ta láska…snažila jsem se to vždycky nějak zachránit….

U BlaŽenky jsem věděla, že je to o týrání žen, o ztrátě jejích sebedůvěry, lásky k sobě a o vnitřní síle, kterou dokáže žena v sobě objevit, aby svůj život změnila. Tentokrát jsem byla v obraze  už od začátku. Herečky i tanečnice /a někdy i zpěvačky/ v jedné osobě byly  vynikající.  Moc se mi to líbilo. Civilní, ale přitom poetické, srozumitelné a přitom nic nebylo řečeno jasně.
Když jsme odcházely,  chtěla jsem využít své pozice hostitelky a ptám se:  Ivet, co myslíš, že znamenalo, jak tam tikaly ty hodiny?  Myslím, že to znamenalo že čas běží neúprosně, a běží všem stejně… Aha… zamyslela jsem se. No doma to  ještě probereme….