úterý 12. února 2013

Lanterna aneb jak se tají dech

Na každém měsíci je něco pěkného. Srpen je pro mě měsícem moře, měsícem přípravy a cesty k němu. Celý rok se těšíme do Chorvatska: Mamí, můžu si nafouknout ten kruh? Nee, ten máme schovaný do Chorvatska. Tohle tílko mi nevyhazuj, to ještě v Chorvatsku užiju…
 
Několik let, stejné místo, stejná roční doba… Moře, které omývá břehy malého poloostrova Lanterna na Istrii je pro mě nejkrásnějším na světě. Povalovala jsem se na plážích na Mauriciu nebo na Maledivách, ale tohle místečko je NEJ. Asi proto, že ač je malé, je tam prostě  vše. A taky proto, že tam jezdím s lidmi, které mám ráda. Na jedné straně poloostrova je voda  tmavě modrá, průzračně čistá, na konci srpna krásně teplá. Šumí, voní a někdy hrůzostrašně vlnobije o kameny a skály. Druhá strana poloostrova je méně  divočejší. Je klidná a mírná s výhledem na Novi Grad.  Potkáváte cyklisty, bruslaře, mezi stromy lidi s knížkou, na lavičkách, na slunci i ve stínu. V restauracích výborně vaří, všichni jsou milí, rozumí vám a vy rozumíte jim.
Lanternu jsem před lety poznala díky mému předcvičování aerobiku a také díky Ivetě Zímové z CK Capro, která organizuje sportovní pobyty. Jsou tam výborné plochy na cvičení  – s výhledem přímo na moře a po ránu i večer v příjemném stínu.  Když se po večerním cvičení s plnou hlavou endorfinů díváte na západ slunce nad mořem, tají se vám dech.  To je nádhera, říkáte si a chcete si tu chvilku schovat do šuplíku…

Včera jsem jeden takový šuplíček uklízela. Vzala jsem do ruky staré plavky, zavřela oči a přivoněla k nim. Za pár měsíců…V malém apartmánu kousek od moře začneme vybalovat. Zjistíme, že kruh je píchlý, tílko má díru a plavky jsem nechala doma. Dech se začne tajit ještě  před západem slunce… No nevadí! Hlavně že zase Dobro došli…