čtvrtek 28. února 2013

Projekt 365 - Den 20

Cibulový  quiche

Slané koláče mě naučila Míša. Umí výborný s lososem, s pórkem nebo se špenátem. Recept na cibulový jsem objevila v posledním Gurmetu a trošku jsem si ho upravila podle toho, co bylo nebo spíš nebylo ve spíži.



Těsto: 300g hladké mouky /já jsem dala špaldovou/, 100ml vody, 125g změklého másla, trochu soli.
Vše zpracujeme v hladké těsto a necháme v lednici cca 1 hodinu odležet.

Mezitím si připravíme náplň:
6 cibulí oloupeme a nakrájíme na kolečka. 150g slaniny /měla jsem anglickou/ nakrájíme na malé kostičky. Vše do lehce  zlatova osmahneme na olivovém oleji.Pokud vám připadá, že je směs hodně mastná, můžete ji dát na cedník a nechat odkapat olej.
Do tohoto základu vmícháte 150g nastrouhaného eidamu, půlku nadrobno posekaného pórku a trošku rozmarýnu. Nakonec jsem ještě přidáte zakysanou smetanu a 2 žloutky.

Těsto rozprostřete do koláčové formy, okraje zvednete, dno propícháte vidličkou. Naplníte směsí a v troubě zapečete cca 35 minut. Výsledek ještě lépe chutná než vypadá. A ta vůně! Škoda, že nejde poslat po internetu.
Na závěr akorát varuji před kombinací, kterou jsem včera nedomyslela: K obědu čočka a k večeři cibulový koláč. V tomto případě – štěstí, že internet ty vůně nebere.